10 de novembre 2009

Waiting for my chromosomes...

Que dius, osti! una entrada sense afoto d'alguna marranada que ha fet últimament... Doncs sí, ja que s'està retrassant la foto dels meus cromosomets (i no per culpa meva). Apunt del dia: Per què es diuen cromosomes? Doncs per què eren somes (del grec soma -bonica manera de dir cosa-que-no-sé-que-collons-és) que es tenyien. Lo de soma em recorda quan a alguna molècula o subunitat de proteïna li atribueixen funció "reguladora": dit per uns quants profes: quan no saps que fa, dius que és regulador.

Per cert, si us fixeu en el cariotip del post anterior, un dels cromosomes 22 és moníssim: té ullets i tupé (ara no sé quin és perquè no sé com els vaig enganxar, però sempre el portaré al meu corasonsit).

S'accepten propostes per a propers posts, però aviso: no val preguntar perquè el fricandó està més bo al dia següent, que ja està discutit (i serà estudiat en profunditat quan hi hagi temps).

2 comentaris:

tupperware ha dit...

Vaja logorrea! Això d'esperar per veure's els cromosomes et deu afectar molt.

tupperware ha dit...

I no em toquis el fricandó!